Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty

Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

  
6 tipů, jak zabránit zadržování vody v těle

6 tipů, jak zabránit zadržování vody v těle



Naše tělo je tvořeno z 55–65 % vodou. Je velmi důležitá pro správnou funkci těla, pokud jí je ale více, může způsobovat nepříjemnosti. Vyšší hmotnost, nafouklé bříško, nadměrné pocení nebo otékání končetin jsou jen některými efekty nadměrného množství vody v těle. Dalším je třeba také vznik celulitidy. Máme pro tebe tipy, jak se přirozeně odvodnit!

Pozor na sladké (cukr)

Přehnaná a pravidelná konzumace jednoduchého cukru (sladkého) způsobuje kolísání hladiny glukózy v krvi. To může zapříčinit zvýšení podílu vody v těle. Preferuj ve stravě komplexní (složené) sacharidy, tedy celozrnné pečivo, rýži, těstoviny, pohanku, bulgur či celozrnné obilné vločky. Jednoduchý cukr a různé další sladkosti zařazuj do svého jídelníčku opravdu jen výjimečně.
Více o správných a špatných sacharidech si přečti v článku Které cukry jíst a kterým se vyhnout obloukem

Vyhýbej se nadměrné konzumaci soli a sodíku

Sůl totiž způsobuje zadržování vody v těle. Zkus omezit solení při vaření a sůl nahradit jiným, ideálně jedno druhovým kořením, různými bylinkami či například zelenými natěmi. Dobré je také použití citrónové nebo limetkové šťávy nebo pokud jsi milovnice pikantních jídel, chilli je také skvělou volbou.

Pozor si také dávej na potraviny s vysokým obsahem sodíku: polotovary, uzeniny, sójová omáčka, jedlá sůl, potraviny ve slaných nálevech a pochutiny typu chipsy nebo slané oříšky. A také na minerální vody, které obsahují vysoké množství sodíku. Obzvláště na Poděbradku a Hanáckou kyselku, které jsou na sodík velmi bohaté.
Více o soli si přečti v článku Sůl nad zlato. Platí to i pro tvoje stravování?

Nezapomínej na dostatečný přísun draslíku ve stravě

Nedostatek draslíku v těle způsobuje zadržování vody a sodíku v těle a poté otoky. Do svého jídelníčku zařazuj potraviny bohaté na draslík – banány, luštěniny, meruňky, sušené ovoce (nepřislazované), rajčata, špenát, sušené houby, brambory, datle, avokádo a mák.

Dodržuj dostatečný pitný režim

Pokud budeš pít málo, donutíš své tělo tvořit si zásoby vody a tím pádem budeš vodu zadržovat. Jak si spočítat svůj optimální denní pitný režim zjistíš v článku Kojíš a chceš začít makat na své postavě?

Pravidelně do jídelníčku zařaď přírodní diuretika

Diuretika způsobují zvýšené vylučování vody (odvodňují). Určitě ale hned neutíkej do lékárny pro nějaké preparáty a využij přirozený zdroj z potravin. Mezi přírodní diuretika patří okurka, melouny, jablka, šalotka, mrkev, celer, chřest, petržel a pastinák.

Využij sílu bylinek

Některé bylinky mají také skvělé odvodňovací schopnosti. V tvém režimu by tedy neměl chybět čaj z březových listů, jitrocele, kopřivy nebo třeba přesličky.

Ještě pro lepší očistu tvého těla můžeš vyzkoušet Detox, čistě přírodní produkt napomáhající detoxikaci organismu.


Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty