Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

Zařaď intervalový trénink a nakopni hubnutí za 20 minut denně

Zařaď intervalový trénink a nakopni hubnutí za 20 minut denně



Denně se trápíš hodinovou chůzí, během nebo jízdou na kole a výsledky stále nikde? Možná je na čase zařadit do cvičení také intervalový trénink. Prozradíme, v čem spočívá jeho kouzlo a jak ti může pomoci k sexy tělu.

Co je to intervalový trénink?

Jak název napovídá, v intervalovém tréninku střídají intervaly s vysokou intenzitou ty s intenzitou nižší. Chvíli tedy jedeš doslova naplno, rozproudíš tepovou frekvenci, a když už nemůžeš, přichází pauza a vydýchání v klidové fázi. Takovéto střídání vysoké a nízké tepové frekvence se při intervalovém tréninku několikrát zopakuje.

Proč se stal HIIT skutečným hitem?

Intervalový trénink, známý také jako HIIT, zbořil dlouhodobě omílané pravdy odborníků o tom, že cvičení ve vyšší tepové frekvenci nemá vliv na hubnutí. Pravděpodobně jsi slyšela o tom, že při vysokých tepových frekvencích nedochází ke spalování tuků. Při intervalovém tréninku pálíme především cukry. Tak proč takový trénink vůbec zapojovat při hubnutí?

Kouzlo vysokointenzivního spalování totiž nespočívá v samotném cvičení, ale v takzvaném dopalování tuků po něm. Odborníci se shodují, že k němu může docházet v období několika následujících hodin a dokonce i dnů. Tělo spaluje tuky v průběhu regenerace, která je po vysokointenzivním tréninku mnohem delší než při vytrvalostních aktivitách.

Zařazení intervalového tréninku několikrát týdně tak může pomoci podpořit dlouhodobější spalování. Umožňuje hubnout efektivněji a v kratších trénincích, které mohou trvat třeba jen 20 minut denně. Tento způsob hubnutí však není vhodný pro každého. Vyhnout by se mu měli lidé trpící kardiovaskulárními onemocněními, ale i jedinci s výraznou nadváhou.

Jaké jsou druhy intervalových tréninků?

HIIT je spojen především se cvičením ve fitku, případně doma u videa. Zařadit ho však můžeš také do běžných sportů, jimž se pravidelně věnuješ. A možná to i nevědomky děláš.

Jedním z takových příkladů je u Čechů tak oblíbená jízda na kole, a to ideálně v kopcovitém terénu. Všichni kolaři dobře vědí, že každý kopec dolů je vykoupen stejně strmým stoupáním. A naštěstí to platí i naopak. Pokud tedy nebydlíš zrovna na rovině, dokonalý intervalový trénink ti zajistí jízda na kole do okolí. V létě skvělý způsob pročištění hlavy.

Raději chodíš po svých? Intervalový trénink můžeš zapojit také do běhu. Většina běžkyň se zaměřuje výhradně na jogging. To je ale škoda. I do běžeckého plánu jde čas od času zařadit sprint nebo výběh kopce. Zasprintuj si co ti nohy stačí a když už nemůžeš, přejdi do chůze. Tohle si zopakuj několikrát za sebou dokud nebudeš úplně vyšťavená a tvoje tělo bude pěkně spalovat ještě dlouho po tréninku.

Mezi další sporty, při kterých se dostaneš na maximum tepové frekvence, patří například box, tabata nebo rychlejší taneční lekce. Pokud se tedy něčemu z toho věnuješ, intervalový trénink už máš ve svém pravidelném plánu.

Nezapomínej sportovní aktivity střídat

Rozhodně nenabádáme k tomu vytrvalostní trénink úplně nahradit tréninkem intervalovým. Ani to totiž není ideální řešení. Každá pohybová aktivita má něco do sebe a jejich střídání zaručí neustálý posun i psychickou pohodu.

V týdnu, kdy není na cvičení moc času, je intervalový trénink ideální. O víkendech ho však klidně doplň celodenním výšlapem nebo výletem na kole. Nikde nevytráví tak, jako na čerstvém vzduchu. Pokud chceš jet při tréninku opravdu naplno, dej si před výkonem BCAA, které podpoří hubnutí a usnadní regeneraci. Uvidíš, že tvé křivky brzy dostanou ty správné sexy tvary.

Komentáře

Komentáre