Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

8 tipů, jak odvodnit tělo a být zase ve formě

8 tipů, jak odvodnit tělo a být zase ve formě



Přestala jste se kamarádit se svým zrcadlem, které ukazuje vaši postavu tak, jak ji vidět nechcete? Jestliže v něm vidíte ženu s nafouklým břichem, celkově nateklým tělem a celulitidou, problém může být jinde než v tucích. Pokud se navíc snadno a hodně zapotíte, může jít o zadržování vody v těle. A to dokáže zvednout ručičku na váze až o pět čísel výše.

Při zavodněném organismu můžete vypadat i mít pocit, jako byste měla balón v břiše. Nejčastěji tento problém ženy zaznamenávají v období před menstruací, při tzv. premenstruačním syndromu. Abyste se zase ve svém těle cítila krásná, je třeba jíst ty správné potraviny a pít dostatek tekutin. Připravili jsme pro vás 8 tipů, jak se zbavit nadměrného zadržování vody v těle.

1. Pijte, abyste se zbavily vody

Možná to zní dost protikladně, ale je to tak. Zadržuje-li vaše tělo vodu, je to jeho obranná reakce. Tvoří si zásoby vody na horší časy, protože má pocit, že jí dostává málo. Dejte mu jí víc a budete se cítit i vypadat lépe.

2. Při hubnutí není sůl nad zlato

Vodu ve vás může zadržovat přílišné množství soli. Jistě si dáváte pozor na svůj jídelníček. Jste-li zavodněná, zapřemýšlejte zpětně, co jste jedla v předchozích dnech. Byly na vašem talíři nějaké předem zpracované potraviny? Právě ty mohou být plné soli, o níž strávník běžně ani neví. Hojně prosolené bývají například tvarůžky, šunka (lepší je dětská s nižším obsahem soli), ale i celozrnné pečivo. Pokud si samy vaříte, solte opravdu minimálně, případně vůbec.

3. Doplňte vitamíny a minerály

Hořčík, draslík a vitamín B6 se mohou stát vašimi pomocníky při odvodňování těla. Hořčík snadno získáte z ořechů či listové zeleniny. Draslík zvyšuje produkci moči a snižuje množství sodíku v těle. Tento „odvodňovací zázrak“ najdete hlavně v banánech, avokádu a rajčatech. Jestli patříte mezi ty ženy, které trpí PMS, před menstruací se z nich stávají podrážděné citlivky, před nimiž se i muži drží na pozoru, zvyšte příjem vitamínu B6. Najdete ho v banánech, bramborách, v mase a ořeších.

4. Rafinovaně se vyhněte rafinovaným sacharidům

Bílá mouka a cukr mohou být hlavní příčinou vašeho nafouklého břicha a oteklých kloubů. Pouhý 1 gram sacharidů na sebe váže až 3 gramy vody. Zvýšená hladina krevního cukru zvyšuje absorpci sodíku v ledvinách, na což vaše tělo zareaguje nabýváním kvůli zadržované vodě.

5. Věřte přírodě, myslí to s vaším tělem dobře

Pampeliškové listy, přeslička, kopřiva, pýr – nejedna bába kořenářka by vám tyto byliny doporučila pro odvodnění. Jsou dokonalými diuretiky, takže se připravte, že po čaji nebo kapkách z těchto bylin budete častějšími návštěvníky WC. Také některé potraviny zbaví tělo nadbytečné vody, můžeme doporučit například meloun, okurky, kořenovou zeleninu, brusinky, fenykl, česnek nebo třeba černý rybíz. Milujete vývar s libečkem, jak ho vařívaly už babičky? I ten vám prospěje.

6. Hýbejte se o sto šest

Strava je základ, ale i pohybem pomůžete ke snížení nahromaděné vody, a to zejména v dolních končetinách. Takže pokud máte nateklé kotníky, vyrazte si zaplavat nebo zaběhat. Jak před PMS, tak s ním spojeným zadržováním vody vám může výborně pomoci hormonální jóga. Zajděte si na její kurz nebo navštěvujte pravidelně hodiny s lektorem ve vašem městě. Vyplatí se to!

Pohybem tedy docílíte nejen zdraví, ale i postavičky jako ze žurnálu. Chcete-li výsledky vidět dříve, přidejte ke svému cvičení výrobek přírodního složení, jenž si umí poradit se spalováním tuků. A když půjde dolů voda i tuk, budete se sama sobě zase líbit.



7. Probuďte lymfu

Užít si masáž a být po ní štíhlejší? Jde to. Zavodněnému tělu prospějí lymfatické masáže. Spojte tuto příjemnou hodinku s odvodňovací stravou, pitným režimem a pohybem a výsledek se jistě brzy dostaví. Svému zrcadlu už nebudete nadávat.

8. Když už si samy nepomůžete

Není naším cílem vás vystrašit, ale na závěr bychom vás rádi varovali, že zadržování vody nemusí být jen kosmetickým, ale i zdravotním problémem. Trpíte-li zavodněním organismu už delší dobu, dopřejte si raději kontrolu u odborníka. Navštivte lékaře, který včas odhalí případné potíže s ledvinami nebo užívanými léky.

Komentáře

Komentáre