Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty

Slevy

Sledujte nás

Nejpopulárnější články

8 tipů, jak odvodnit tělo a být zase ve formě

  
Shazování kil během kojení: jde to vůbec dohromady?

Shazování kil během kojení: jde to vůbec dohromady?



Po dlouhém a náročném těhotenství je miminko konečně na světě a ty začínáš přemýšlet nad tím, jak se dostat znovu do formy? Pro čerstvé maminky nemusí být snaha rychle zhubnout to pravé. Prozradíme ti, čemu by ses měla při kojení raději vyhýbat a proč.

Hlavní chyba, kterou často děláte

První, co tě při touze zhubnout napadne, je asi snížení energetického příjmu. Za normálních okolností je to jistě dobrý nápad. Ty ale nesmíš zapomenout na to, že krmíš ještě někoho dalšího. Skočit hned po porodu do dietního režimu rozhodně není něco, co bys měla dělat.


Při kojení vydáváš daleko více energie než normálně, takže ponižování energetického příjmu nepřipadá v úvahu. Naopak musíš počítat s tím, že denně spotřebuješ o 200-250 kcal více. Během kojení by ses proto neměla snažit hubnout za každou cenu. Potřebuješ být hlavně ve skvělé výživové kondici, tak to raději zkus nechat na pozdější dobu.


Rizika spojená se špatnou a nedostatečnou stravou

Proč ještě je dostatečná výživa v těhotenství tak důležitá? Málo živin spolu se stresem z toho, že redukce váhy nepůjde, se negativně projeví následovně:

·        začnou ti padat vlasy,

·        budeš unavená,

·        kvůli špatné psychice budeš podrážděná, což se přenese i na tvé miminko

·        hrozí riziko ztráty tvorby mléka či jeho špatná kvalita (toto naštěstí přichází až jako poslední možnost, neboť naše tělo je tak inteligentní, že si vše potřebné vezme především z matky, aby bylo mléko plnohodnotné).


Hubnutí omezením energetického příjmu tedy raději opravdu nechej na dobu, kdy už bude miminko papat jinou stravu.

Co tedy dělat, aby kila nešla ještě nahoru?

Rozhodně se nesnaž rychle zhubnout

Kdyby ses neřídila mojí radou a stejně se pustila do razantního hubnutí drastickým omezením energetického příjmu, tělo může zareagovat přesně opačně. Můžeš se dostat do příliš velkého kalorického deficitu a místo toho, abys redukovala, veškerá energie se začne ukládat na horší časy a pomalu ale jistě začneš na váze naopak přibývat.

Stále se snaž jíst pravidelně

I když je režim s miminkem naprosto chaotický a rozházený, snaž se v něm udržet alespoň nějakou pravidelnost. Doplňuj energii každé 2-3 hodiny a určitě nešiď obědy a ani večeře. I na dopolední nebo odpolední procházky ber pro sebe nějakou svačinku. Dej si na jídle záležet, raději nech prcka chvilku vybrečet a ty se najez. Jemu to opravdu nijak neuškodí. A ty mezitím dostaneš do těla energii, při tomto náročném období tak potřebnou. Nebudeš podrážděná a unavená, prďola to z tebe vycítí a bude z něj usměvavé miminko, což si určitě přeješ.

Vyvaruj se zbytečným mlskotkám

Díky předchozí pravidelnosti k nim nebudeš tolik tíhnout. Předcházej jim také dostatečným zařazováním složených (komplexních) sacharidů do svého jídelníčku (celozrnné pečivo, rýže, těstoviny, brambory, obilné vločky atd.). A když náhodou přijdou, tak raději sáhni po zdravější verzi sacharidu, jako je například celozrnné pečivo s lučinou a zeleninou nebo při chuti na sladké s rozmačkaným ovocem a tvarohem.

Nedojídej po prckovi

Vyvaruj se při zařazení příkrmů dojídání po prckovi. Když budeš neustále ujídat během dne, tvůj organismus se nastartuje a bude tě trápit neustálou potřebou jídla. Tím dosáhneš daleko vyššího energetického příjmu, než jaký skutečně potřebuješ. Trávicí soustava si potřebuje v průběhu dne také odpočinout, tudíž pauzování mezi jídly je velmi důležité! Při těchto pauzách mezi jednotlivými jídly je možné pít čistou neslazenou vodu.

Zbytečně ze svého jídelníčku nevyřazuj moc potravin

Ze strachu z „prdíků“ u svého miminka nevyřazuj zbytečně moc potravin ze svého jídelníčku. Ve výsledku ochudíš své miminko o různorodost chutí. To, co sníš totiž ovlivňuje i chuť mateřského mléka. Navíc se miminko naučí mnohem dříve s „prdíky“ vypořádat a nastaví se mu také zdravá peristaltika (pohyblivost) střev.

Pokud potřebuješ se stravou při kojení trochu pomoci, napiš mi na WhatsApp. Ráda zodpovím všechny tvé dotazy!

Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty