Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

  
Nepostradatelný a často zanedbávaný odpočinek: A co ty, odpočíváš dost?

Nepostradatelný a často zanedbávaný odpočinek: A co ty, odpočíváš dost?



Patříš k těm, co chvíli neposedí a do všeho jdou hlava nehlava? Držíš se kréda, že odpočinek znamená jen lenošení a plýtvání časem? Zkus čas od času vypnout. Získáš potřebnou energii pro své denní aktivity, úsměv na tváři a nebudeš muset řešit přebytečná kila.

Proč je odpočinek nezbytný pro tvé tělo?

Kromě toho, že získáš dostatek energie, ti správný a kvalitní odpočinek pomůže odbourat stres a vrátí radost ze života. Po tvrdém tréninku zregeneruje tvé tělo a po náročném dni v práci zase tvou duši. Navíc také posiluje tvůj imunitní systém a pomáhá tak předcházet nemocem.

Odpočívat můžeš různě

Aktivní odpočinek

Jedná se o formu odpočinku, jejímž hlavním prvkem je fyzická aktivita. Musíš ale zapojit činnost, díky které se ti podaří vymanit z kolotoče povinností. Tato aktivita tě baví a čistíš si u ní i hlavu. Zároveň tvé tělo není příliš přetěžováno. Pro lektorku spinningu určitě nebude vhodnou formou aktivního odpočinku spinning. Mezi nejoblíbenější formy aktivního odpočinku patří různé typy sportu, procházka s pejskem nebo v přírodě, práce na zahrádce, úklid domácnosti či jiné manuální činnosti (pletení, kreslení).

Pasivní odpočinek

Tento pojem zahrnuje formu odpočinku, kdy vysadíš většinu činností, vypneš a vypustíš všechny starosti. Přináší ti relaxaci, klídeček a možnost věnovat se jen a jen sobě. Můžeš si třeba lehnout na gauč nebo se rozvalit do křesla a snít s otevřenýma nebo zavřenýma očima. K tomu si pustit svou oblíbenou a relaxační hudbu a všechny starosti hodit za hlavu.

Jak zjistíš, která forma je ta pravá?

Každému vyhovuje jiný typ odpočinku. Důležitá je ale také vyváženost. Na misce vah bys měla mít obě formy co nejvíce v rovnováze. Prvním krokem je si připustit, že jsi unavená a vyčerpaná. Poté pak zjistit, o jaký typ únavy se jedná.


Rozlišujeme tři typy únavy:

·        fyzickou – z přetrénování, extrémně aktivního života či nedostatku spánku,

·        mentální – z neustálého řešení problémů,

·        emocionální – z různých vztahových problémů s lidmi (rodina, partner, kolegyně, kamarádka).

Na každý typ únavy totiž potřebuješ jiný typ odpočinku. Někdy se stačí jen pořádně vyspat. Jindy zase potřebuješ samotu, ticho a klid kolem sebe. Pak zase prospěje procházka na čerstvém vzduchu nebo čas strávený ve společnosti.

Posledním a tím nejtěžším krokem je si odpočinek vůbec dovolit a naordinovat. Vždyť ještě musíš udělat tohle nebo támhleto a na odpočinek ti prostě nezbyde čas. To je ale obrovská chyba!


Výsledkem je, že vzniklou hromadící se únavu začneš zahánět jídlem, sladkým či vyšší spotřebou kofeinu. Budeš z toho ve stresu, po čase uvidíš i negativní dopad na váze a na tvém zdraví. A to určitě nechceš. Myslím, že je čas zahrnout správný a kvalitní odpočinek do tvého běžného denního režimu. Tak co, už odpočíváš?

Pokud večer ležíš v posteli a nemůžeš usnout nebo se často budíš, odstranit fyzickou únavu ti pomůže i Sweet Sleep. Ten podporuje zdravý spánek a tvé tělo tak získá dostatek prostoru k načerpání energie do dalšího dne.

KOUPIT SWEET SLEEP