🤩 CVIČ DOMA ONLINE 🤩

👉 Klikni sem 👈

Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty

Sleduj nás

Nejpopulárnější články

8 tipů, jak odvodnit tělo a být zase ve formě

  
BCAA: Co to je a jak pomáhají při hubnutí?

BCAA: Co to je a jak pomáhají při hubnutí?



Co jsou to BCAA, k čemu jsou vlastně dobré a je důležité je při tréninku používat? Sepsali jsme ti článek, kde ti představíme všechny výhody BCAA pro tvoje tělo a hubnutí a zmíníme i další zajímavosti z fitness světa, které bys měla vědět.


Co je to BCAA?

BCAA jsou větvené aminokyseliny, konkrétně L-leucin, L-isoleucin a L-valin. Patří mezi esenciální aminokyseliny, které si tělo neumí vytvořit samo, proto je nutné je doplňovat. Přijímáme je ve stravě nebo v doplňcích stravy.

Není to tedy žádný kouzelný prášek pro kulturisty. Je to doplněk stravy jako třeba protein. Na svém kontě má mnoho benefitů, pro které se vyplatí je suplementovat.


BCAA a hubnutí

BCAA jsou super pomocníčkem do každé diety. Může se totiž stát, že kvůli špatné skladbě jídelníčku začneš hubnout svaly, ne tuky. Svaly si chceme udržet! Dělají naši postavu hezčí. Chtěj být zpevněná, ne vychrtlá. A navíc čím více svalů budeš mít, tím rychlejší bude tvůj metabolismus.

Doplněk stravy BCAA tedy zabraňují tomu, aby si tělo bralo při redukci tuku energii ze svalů. To je určitě super benefit!

bcaa a hubnutí


Trénink, rýsování a regenerace

Když máš náročný trénink, tvoje tělo bere energii nejprve ze sacharidů. Jakmile tento zdroj vyčerpá, nastupuje tvorba energie z větvených aminokyselin. Jde o stav, při němž začneš ztrácet svalovou hmotu, kterou jsi tréninkem vybudovala. A tady přichází čas pro dodání BCAA. Pomohou ti vyrýsovat tělo a všechna ta dřina ve fitku bude konečně znát!

Kromě toho, že ti BCAA pomohou vytvarovat tělo, mají ještě jednu obrovskou výhodu. Díky lepší regeneraci tě po tréninku, v němž dodáš BCAA, nebude skoro nic bolet. Takže pokud máš po cvičení problém druhý nebo třetí den vstát kvůli bolesti svalů z postele, rozhodně na BCAA nezapomínej.

 

Výhody BCAA:

- Lepší a rychlejší regenerace organismu

- Udržují a chrání vybudovanou svalovou hmotu

- Zvyšují kvalitu a množství svalové hmoty

- Snižují negativní dopad na svalovou hmotu při dietách

- Pomáhají při redukci nadváhy a spalování tuků

- Rozpustná BCAA chutnají skvěle

- Můžeš si je dát před tréninkem, při tréninku nebo po tréninku


regenerace po tréninku

Jak BCAA doplňovat

Jak už jsme si řekli na začátku, BCAA jsou esenciální aminokyseliny, které si tvé tělo není schopné tvořit samo. Musíš mu je tak pravidelně dodávat. V čem BCAA najdeš a jak je tělu naservírovat na stříbrném podnose?

1) Potraviny – BCAA najdeš v bílkovinách. Úplně nejlepším zdrojem je červené maso a mléčné výrobky.

2) Doplňky stravy ti dodají BCAA ve vyšší koncentraci a je tak snazší doplnit je třeba před nebo při tréninku.


Formy BCAA

Potravinové doplňky existují v různých formách. Aby sis mohla vybrat tu, která ti sedí nejvíce, tady jsou plusy a mínusy jednotlivých z nich. Samozřejmě není problém je ani kombinovat.

1) Kapsle – výhodou je, že se snadno převážejí a nemusíš si je připravovat. Nevýhodou může být polykání tabletek, které ne každý dobře snáší. Ale i naše tobolky BCAA si můžeš rozpůlit a vysypat na lžičku, pokud ti polykání dělá problém.

2) Práškové (instantní) – velmi populární forma BCAA, jejíž výhodu je nejen výborná vstřebatelnost a chuť, ale také skvělý poměr cena-výkon. Nevýhodou může být nutnost času na přípravu. Stačí ale promíchat s vodou v běžném shakeru, takže ani to nezabere více než pár sekund!


Rozpustná BCAA
mají obrovskou výhodu ve vynikající chuti! My nabízíme BCAA s příchutí melounu a citrusu. Meloun je krásně slaďoučký, takže i zažene chutě na sladké. BCAA citrus je spíše svěží, tudíž jej oceníš i jako drink v parných letních dnech. Na takovou chuťovku se budeš těšit!


rozpustná bcaa


Dávkování BCAA

Přesná univerzální hodnota dávkování BCAA neexistuje, neboť se liší dle výrobce, a především také podle typu sportovní aktivity. Například u ženy po intervalovém tréninku se jedná o dávku zhruba 2 500 – 3 000 mg/den. Při silovém tréninku je obvykle potřeba dodat více BCAA.

Podávání BCAA v doplňkové formě je vhodné hlavně pro ženy, které jsou fyzicky velmi zatěžované, sportují, mají náročnou práci nebo mají nedostatečný příjem bílkovin ve stravě. Případně pro ty z vás, které redukujete nadváhu snížením příjmu potravy a zvýšenou fyzickou aktivitou.

 

Zkrátka a jednoduše – BCAA jsou super doplňkem, které na své cestě za vysněnou postavou určitě využiješ.


bcaa ladylab

Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty