Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

Miluješ výzvy? Dej si týden bez cukru!

Miluješ výzvy? Dej si týden bez cukru!



Možná máš pocit, že už ti cukr leze i ušima, přeháníš to s jeho množstvím, ale ne a ne jeho konzumaci utnout. Ono je to těžké, když má na člověka cukr podobný vliv jako jiné návykové látky v podobě drog nebo alkoholu. Ano, vzniká na něm závislost. Dobrou zprávou ale je, že se jí dokážeš zbavit. Chce to jen motivaci, pevnou vůli a stoprocentní odhodlání.

Jak poznáš, že jsi závislá na cukru? Příznaků je hned několik: od neustálé chuti na sladké, přes nadměrnou únavu až po výkyvy nálad. Pokud nevydržíš jediný den bez čokolády, cucavých bonbonů či želé, je čas zpozornět.

Připravit, pozor, teď! Výzva je tady

Stejně jako narkoman musí projít odvykací kúrou s abstinenčními příznaky, zkus to i ty s vynecháním cukru. Ano, můžeš očekávat vedlejší účinky jako nervozitu, nesoustředěnost, extrémní chuť na sladké, ale na životě tě to rozhodně neohrozí. Věř mi, že stačí týden, maximálně dva bez cukru a chuť na sladké tě přejde. Vyzkoušeno na vlastní kůži.

Aby byla tvá výzva snáze zvládnutelná, přináším ti pár tipů, které tě mohou na tvé cestě za životem bez cukru podpořit:

1. Vyházej z lednice a spíže všechny potraviny, které obsahují cukr. Rodina se s tím bude muset smířit. Ostatně, dobrý vliv to bude mít i na všechny její členy.
2. Přestaň si plánovat, že začneš číst etikety na kupovaných potravinách. Prostě je už začni číst! Pár nákupů a budeš je mít v malíku.
3. Jez tak, aby tě nehonily chutě. Možná se budeš divit, ale jakmile začneš jíst pravidelně co 2,5 až 3 hodiny, mlsná tě jen tak nedožene. Začni pořádnou snídaní hned po probuzení a zapij ji velkou sklenicí vody s citronem. Svůj jídelníček založ na bílkovinách, velkém množství zeleniny a zdravých tucích. Lze doporučit ořechy, semínka, maso, vejce, ryby, brambory, rýži, ovesné vločky nebo třeba pohanku.
4. Nebuď k sobě tak přísná a nevyřazuj ze svého jídelníčku ovoce. Tedy ne úplně, protože obsahuje řadu živin a vlákninu. Třeba jablko ještě nikoho nevyvedlo z rovnováhy, tedy kromě Sněhurky. Mysli ovšem na to, že ovoce obsahuje cukr, a proto je třeba ho konzumovat s mírou. Dej si maximálně 2 kusy ovoce za den.

Co ti týden (a déle) bez cukru vnese do života

Jakmile zdoláš týden bez cukru, dáš bez problémů i druhý týden nebo měsíc. Po měsíci klidně ochutnej nějaký zákusek. Sama uvidíš, že ti bude najednou připadat přeslazený, jako by měl umělou chuť. Nebo spíš pachuť? Ti, kteří výzvou prošli, moc dobře rozumí. Jaká pozitiva tě ještě čekají?

Ucítíš sladkou chuť tam, kde jsi ji dosud necítila. Najednou pro tebe bude sladký i bílý jogurt, mrkev nebo oříšky.
Kila půjdou dolů. S vynecháním cukru snížíš i příjem kalorií. Pokud navíc cvičíš, tak to půjde jedna báseň – a můžeš se těšit na sexy postavičku bez pneumatiky kolem pasu.
Projdeš si očistou těla, protože cukr vlastně chtějí kvasinky ve tvém trávicím systému, které vysílají informaci do mozku, abys jim posílala další a další cukr. Ty jim statečně ukážeš stopku a zbavíš se tak plísní ve svém trávicím systému.
Budeš mít více energie a v noci lépe spát. Cukr totiž povzbudí jen na chvíli a pak jde tvá energetická křivka prudce k bodu mrazu. To už nebude!

Jak se vrátit zpět do sladkého života

K bílému, hnědému ani třtinovému cukru se rozhodně nevracej. Tvojí postavě by to radost neudělalo a nemile by se ti za každou cukrovou dávku odvděčila. Ani sladidla nejsou tou správnou volbou, po nich bys zřejmě vyplenila všechny regály se sladkostmi v obchodě za rohem. Tou nejlepší variantou, jak si dopřát něco dobrého na zub, by mělo zůstat čerstvé a sušené ovoce v rozumném množství, případně si dej pár lžiček březového cukru nebo čekankového sirupu týdně. Na trhu už je i řada produktů, na kterých si dost dobře smlsneš, přesto to tvému tělu neuškodí.

Komentáře

Komentáre