Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

Jak na nejlepší jarní detox? Odlehčete svému tělu

Jak na nejlepší jarní detox? Odlehčete svému tělu



Hezčí postava, ale také snížení rizika civilizačních chorob nebo menší únava. Důvodů pro detoxikaci organismu je hned několik. Právě na jaře přichází vhodná doba nastartovat tělo k vyššímu výkonu a pomalu ho začít připravovat do plavek. Víte, co vám jarní detox přinese a čím se při něm řídit?

Půstem po zimním nabírání tukových zásob odlehčovali svému tělu už naši předci a jarní odlehčení jídelníčku je aktuální dodnes. Detoxikace organismu v těchto měsících je dobrým způsobem, jak po zimě opět nastartovat metabolismus a pomoci si k nižší hmotnosti. Kromě toho je výsledkem snížení únavy nebo celkové zlepšení zdravotního stavu. Jarní detox také zpomaluje stárnutí a je přínosný pro vaši pleť.

Potraviny pro jarní detox: ovoce a zelenina

Během jarního detoxu byste určitě měla vynechat maso a pečivo nebo jiné potraviny obsahující lepek. Ideálně se také vyhněte mléčným výrobkům, veškerým cukrům, ale například i kávě. Nepřípustné je samozřejmě kouření nebo alkohol. Zkuste svému tělu odlehčit od různých dochucovacích přísad nebo éček a namísto průmyslově zpracovaných potravin se raději zaměřte na ty čerstvé, základní.

Tělu dopřávejte hodně vlákniny, která je obsažena v ovoci nebo zelenině. Příznivě na zažívací soustavu a trávení působí třeba jablka, která mají také protizánětlivé účinky a podpoří imunitní systém. Exotičtější grepy zase obsahují velké množství vitaminu C a pomáhají redukovat cholesterol.

Zpestřete si jídelníček saláty i smoothie

Ze zeleniny si dopřávejte hlavně tu listovou – špenát, zelí nebo hlávkový salát obsahují chlorofyl, díky kterému z nich tělo lépe vstřebá bílkoviny nebo sacharidy. Červená řepa obsahuje velké množství minerálů a pomáhá regulovat krevní oběh. Detoxikační procesy v játrech podporuje brokolice, zdrojem významných živin je také květák.

Do jídelníčku zeleninu zařazujte hlavně v syrovém stavu. Zpestřením mohou být různé saláty nebo výroba vlastního dobrého smoothie.

Velmi důležitý je při detoxu vydatný pitný režim – vodu si dopřávejte čistou, neperlivou. Podpoří činnost ledvin, jater i střev a pomůže vám z těla odplavit nečistoty. Po ránu si můžete dát zelený čaj, který kromě detoxikačních účinků také příjemně osvěží mysl.

Kolik dní ke správné očistě?

Hlavně z náboženských důvodů dřív lidé drželi půst 40 dní, k celkové očistě i restartu organismu vám ale bude stačit i méně. Už jen pár dní je dobrých k tomu, aby se vaše tělo pročistilo od těžkých kovů nebo jiných škodlivin. Kromě zdravé stravy je důležité detox podpořit také celkovou pohodou. Vyhýbejte se stresu, užívejte si vydatný spánek a udržujte si dobrou náladu. Samozřejmě nezapomínejte ani na zdravý pohyb.

Protože ale během detoxu přijímáte nižší množství energie ze stravy, nepouštějte se do příliš náročných sportů nebo výrazných fyzických výkonů. Vhodné jsou třeba procházky.

Každopádně berte za každých okolností ohled na svůj zdravotní stav. Pokud začnete mít pocit, že vám detox nesedí, vraťte se ke svým běžným návykům. Při zdravém životním stylu vás vaše tělo bude mít rádo i tak.

Podpořte účinky detoxu

Chcete mít na léto hezkou postavu a být plná elánu? Užitečné a účinné detoxikační látky pomůže tělu dodat doplněk stravy Detox, který je možné užívat i při redukční dietě. Je čistě přírodní, bez chemie a éček – takže ideální pro vaši jarní očistu.

CHCI PODPOŘIT SVŮJ DETOX

Komentáře

Komentáre