Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

VIDEO: Podívejte se, jak posílit střed těla

VIDEO: Podívejte se, jak posílit střed těla



Posílení středu těla je důležitou součástí tréninkového plánu při zpevňování postavy. Tato oblast vám pomáhá se správným držením těla a její posílení vám zlepší celkovou rovnováhu a zabrání bolesti zad. Hlavně ale vytvaruje hluboké břišní svaly lépe než tolik populární sedy lehy a při cvičení zapojí také stehna a hýždě.

Připravili jsme pro vás video s cviky, které vám postavu zpevní nejlépe a zvládnete je odcvičit i se sebenabitějším denním programem. Trénink vám zabere sotva patnáct minut a k perfektním výsledkům si ho stačí odcvičit třikrát týdně.

Posílení středu těla – návod:

Celé cvičení je nejlepší pojmout jako kruhový trénink. Postupujte v pořadí jako na videu a každý cvik, který není na výdrž, doporučujeme zopakovat asi dvacetkrát. Mezi cviky si dejte chvíli na vydechnutí a celou sérii potom ještě dvakrát zopakujte.

Přítahy nohou vleže – střídavě a snožmo

Bedra mějte neustále přitisknutá k podložce. Čím pomaleji se cvik provádí, tím je efektivnější, takže není dobré si pomáhat švihem. Při cvičení myslete hlavně na spodní část břicha, která se při tomto cvičení nejvíce zapojuje.

Zanožování vleže

Zanožování posiluje hlavně hýžďový sval a zadní stranu stehen. Při cviku je důležité neprohýbat bedra. Nohu zvedejte jen do té úrovně, dokud zvládnete držet trup pevně na zemi. Nohu zvedejte s výdechem.

Zvedání pánve

Tento cvik slouží k posilování hýždí, zadní strany stehen a pánevního dna. S výdechem zvedejte pánev, váhu držte na patách. Ve vrchní pozici se snažte hýžďový sval co nejvíc zatnout.

Vzpor na loktech

Vzpor na loktech vám zpevní břicho a posílí trup. Lokty držte pod rameny. Vtáhněte břicho, pánev mějte podsazenou a hlavu držte v prodloužení páteře. Důležité je po celou dobu výdrže pravidelně dýchat a neprohýbat bedra. V začátcích zkuste vydržet alespoň 30 vteřin.

Výdrž v bočním podporu na loktu

Boční podpor posiluje zádové i břišní boční svalstvo. Ramena se snažte mít v jedné linii nad sebou. S výdechem zpevněte tělo a snažte se bok co nejvíc odlepit od podložky. Do začátku doporučujeme vydržet opět alespoň 30 vteřin.

Výsledky cvičení podpořte běháním

Běh nepřináší jen zdravé a krásné tělo, ale také radost z pohybu. V kombinaci s posilováním středu těla vám celkově zpevní postavu, a vy tak se sebou budete moct být ještě více spokojená.

Stáhněte si Běžecký kalendář pro začátečníky a třeba pak v tomto osvěžujícím sportu konečně najdete zálibu.

Komentáře

Komentáre