Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

LISS nebo HIIT: které kardio cvičení je pro vás to pravé?

LISS nebo HIIT: které kardio cvičení je pro vás to pravé?



Tvarujete figuru? LISS a HIIT jsou dva různé typy kardio tréninků, které vás v tom nenechají samotnou. Ať už chcete spíš shodit pár kilo, nebo jste bojovnice nabírající svaly, z těchto dvou druhů cvičení si určitě vyberete.

LISS – kardio v uvolněném tempu

LISS (Low Intensity Steady-State cardio) je kardio v nižší intenzitě alespoň na 45 minut. Vaše tepovka by měla odpovídat asi 60–70 % z maximální tepové frekvence (tu si vypočítáte ze vzorečku 220 minus váš věk). Právě tak si tělo bude nejlépe brát energii hlavně z tukových zásob. Vhodnými aktivitami jsou plavání, bruslení, svižnější chůze nebo běh, při kterém si zvládáte povídat s kamarádkou. Ve fitku se nabízí třeba spinning, stepper nebo eliptical.

Tahle uvolněnější varianta kardia je příjemná třeba pro začátečníky nebo lidi s vyšší váhou. Ti vysportovanější z vás si pak při cvičení stihnou ještě projet Instagram. Zkuste LISS zařadit za silový trénink, kdy jsou glykogenové zásoby předvyčerpané. Vaše tělo tak o trochu dříve sáhne pro energii do tukových zásob.

LISS je ideální při hubnutí a navíc vás nabije energií. Kromě toho méně zatěžuje klouby, pomůže vám snížit klidovou tepovou frekvenci a zlepší vytrvalost.

Vytíženějším ženám ale nemusí vyhovovat časová náročnost – pokud nemáte na samotné cvičení ani 40 minut času, nemá cenu se do něj pouštět. Výsledky cvičení se projevují spíš zvolna.

HIIT – trénink ve vysoké intenzitě

HIIT (High Intensity Interval Training) se skládá z krátkých intervalů velmi vysoké intenzity. V prvním intervalu pracujete asi 20 až 30 vteřin naplno s tepovkou asi 80–90 % z maxima. V tom druhém odpočíváte – ideální je začít na minutě a postupně zkoušet čas odpočinku ubírat. Vždy hodně záleží na vaší kondici.

Pro zátěžovou část se nabízí třeba běh na pásu, stepper a také cvičení s činkami nebo vlastní vahou. Celkem vám takový trénink zabere asi 20 minut, během kterých spalujete hlavně cukry. K pálení tuků potom dochází ještě několik hodin po ukončení tréninku.

Pro začátečnice se HIIT úplně nehodí. Pokud už ale ve fitku máte něco za sebou a chcete si zkusit posunout hranice, tohle kardio cvičení by se vám mohlo líbit.

Ačkoliv si trénink HIIT odcvičíte za chvilku, stihnete spálit spoustu kalorií a ještě si u toho hezky vyrýsovat ženské tvary.

Podpořte výsledky cvičení s BCAA

Kardio cvičení vás dostane do kondice a vytvaruje vám postavu, vhodnými způsoby se jeho výsledky dají ještě víc podpořit. Oblíbený doplněk pro sportovce BCAA slouží pro ochranu a regeneraci svalové hmoty a pomáhá s redukováním hmotnosti. Zkuste ho také.

CHCI ZKUSIT BCAA

Komentáře

Komentáre