Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty

Sledujte nás

Nejpopulárnější články

Jak vytvarovat stehna? 5 cviků, se kterými to zvládnete i vy

  
5 důvodů, proč zapojit proteinový nápoj do tvého jídelníčku

5 důvodů, proč zapojit proteinový nápoj do tvého jídelníčku



Často se nás ptáte, jestli vůbec potřebujete pít proteinový nápoj. K čemu je ten protein vlastně dobrý a proč ho používat? V článku prozradíme, jaké výhody ti přinese zařazení proteinového nápoje do jídelníčku!


Pomůže ti vytvarovat svaly

Určitě už jsi slyšela, že ti protein může pomoci, když chceš nabrat nějakou tu svalovou hmotu. Protein dodá tvým svalům potřebné bílkoviny a můžeš si díky němu krásně vyrýsovat tělo. Samy o sobě ti ale proteinové nápoje stačit nebudou. Je potřeba správně nastavit také tréninkový plán a jídelníček.

Podpoří redukci váhy a hubnutí

Přidáním proteinu do jídla se lépe zasytíš, takže budeš mít menší hlad a snížíš také chutě na sladké. Tím pádem značně omezíš riziko jojo efektu. Zároveň zrychlíš svůj metabolismus a hubnutí tak bude mnohem efektivnější. Je samozřejmě potřeba dodržovat i vyvážený poměr dalších živin, tedy tuků a sacharidů. Když večer zjistíš, že jsi přes den neměla dostatečný přísun bílkovin ale ostatní makroživiny ti sedí, můžeš si dát protein jako druhou večeři. Dodáš tak tělu jen to, co mu chybí.


Zajistí rychlejší a kvalitnější regeneraci

Proteinový nápoj bys měla určitě zapojit do jídelníčku při zvýšené zátěži. Když sportuješ několikrát týdně, tvoje tělo potřebuje aminokyseliny (BCAA), které jsou obsaženy také v proteinových nápojích. Díky nim tě nebudou bolet svaly a budeš dříve připravená na další nálož cvičení.


Zachrání tvou svačinu při nedostatku času

Taky někdy nestíháš svačit? Rychlý proteinový nápoj tě může zachránit před vyhladověním mezi jídly. Vyhneš se tak chutím na sladké a nutkání se přejídat v pozdních večerních hodinách.


Dodá ti potřebné živiny, když jich nemáš dost

Například vegetariáni nebo lidé, kteří moc nemusejí maso, mohou mít v běžném denním stravování problém dostat do těla dostatek kvalitních bílkovin. Právě protein může snadno zvýšit příjem bílkovin na požadovanou denní dávku.

Shrnutí: Největší výhody proteinových nápojů


  • Vysoká koncentrace bílkovin (proteinů) na 100 gramů a jejich vysoká vstřebatelnost

  • Obsahují aminokyseliny, které zlepšují regeneraci organismu po cvičení

  • Jejich příprava je nenáročná, stačí rozmíchat ve vodě a je to

  • Přinášejí delší pocit sytosti, zabraňují potřebě se přejídat a snižují chutě na sladké

  • Snižují tělesný tuk a udržují či zvyšují obsah svalové hmoty

  • Zrychlují metabolismus a podporují tak hubnutí

Kolik bílkovin bys měla denně přijímat? 

  • Nesportující dospělé ženy = 0,8-1 g/na 1kg hmotnosti/ na jeden den (například pro 60-ti kilovou ženu bude doporučený příjem bílkovin v rozmezí 48-60 gramů za den)

  • Rekreačně sportující ženy = 0,8-1 g/kg hmotnosti/den

  • Vytrvalostní sportovkyně = 1-1,3 g/kg hmotnosti/den

  • Silové sportovkyně = 1,5 g/kg hmotnosti/den


Pokud si chceš spočítat přesnější hodnoty, můžeš využít také naši proteinovou kalkulačku na webu.


Mysli na to, že proteinový nápoj by neměl sloužit jako náhrada běžného jídla. Můžeš jím nahradit maximálně jednu svačinku, především ho ale doporučujeme pít po tréninku.

Vyzkoušej některý z našich skvělých proteinových nápojů s příchutí vanilky, kokosu nebo Snickers Doodle!


KOUPIT PROTEIN

Nejprodávanější spalovače
v Československu
Bleskové doručení
do celé Evropy
Nejrůžovější a nejkrásnější balíčky pod sluncem
Nejsme obyčejný e-shop,
jsme holky jako ty